Wednesday 7 March 2007

گابو 80

گابریل گارسیا مارکز، نویسنده شهیر کلمبیایی و مبدع سبک بی نظیر رئالیسم جادویی، خالق رمان جاودانه "صد سال تنهایی"، و بالاخره، کسی که این وبلاگ اسمش رو از اون به عاریه گرفته، امروز 80 ساله شد. تبریک گابو
امروز عصر، هشت نفر از خانومهای دستگیر شده پریروز، آزاد شدند. به گفته یکی از آزادشدگان، همه افراد بازداشتی از همون پریروز دست به اعتصاب غذا زده بودن و گویا برخی از اونها هم در زندان انفرادی هستن.
لیورپول: صفر - بارسلونا یک
مجموع: دو بر دو و حذف بارسلونا از جام باشگاه های اروپا! خداحافظ بارسا

4 comments:

Anonymous said...

منم گابو رو دوست دارم اما نمي دونم چرا هيچ وقت نتونستم رمان صد سال
تنهايي رو كامل بخونم
اما خب تولدش كلي مبارك

ماچه زرافه said...

نمی دونم، اما شاید (فقط شاید) به این دلیل بوده باشه که این نسخه های سانسور شده ای رو که امروز از این کتاب موجوده، در اختیار داشتی. اگه اینطوره، به شدت توصیه می کنم بگردی و چاپ اصلی و قدیمی این رمان رو (که کار انتشارات امیرکبیر بود)، پیدا کنی و بخونی.

این مشکل متاسفانه فقط در مورد این کتاب خاص نیست. این روزها، تقریباً همه کتابها دچار سانسور می شن؛ اما این موضوع در مورد برخی کتب، خیلی اسف انگیزه. مثل همین کتاب. یا مثلاً کتاب "1984"، اثر جورج اورول. یا یازده دقیقه" ی پائولو کوئلیو"

Anonymous said...

ye khabare dige az gabo:

gabo rafte cuba ta dar mozakerate solhe dolat va shureshiyane colombia sherkat kone .

ماچه زرافه said...

میس انانیمس جان, خبر جالبی بود. ممنون. حتماً می دونی که قرار بود (و ظاهراً هنوز هم هست) که گابو فروردین بیاد ایران, که اگه بیاد, بعد از پائولو کوئلیو دومین نویسنده بزرگ آمریکای لاتین میشه که به ایران اومده :)
یعنی میاد؟