Monday 12 March 2007

غرغر

یکی از دوستان که تازه با ماچه زرافه آشنا شده، میگه ماچه خیلی غرغرو اه و دائم داره غر می زنه و حوصله آدما رو سر می بره. جداً اینجوریه؟ اعصابتون خورد می شه؟ یعنی ماچه باید اخلاقشو عوض کنه؟
راستش کار سختیه. آخه ماچه از اول اومد که بی رودرواسی غر بزنه. آدما یه اخلاقی دارن که اگه کسی دائم بهشون غر نزنه، امر بهشون مشتبه می شه و فک می کنن که "پرفکت" هستن. در حالی که نیستن. اصلاً مگه آدم پرفکت هم داریم؟ ماچه غر می زنه تا آدما یادشون نره که عیب و ایراد دارن. و مهمتر از این، یادشون نره که "ناظر" دارن! یعنی هر خطا، کوتاهی، سهل انگاری و خصوصاً کم فروشی و خیانتی که بکنن، کسانی هستن که دارن به وضوح می بینن این قضایا رو. ماچه این رو یک وظیفه می دونه. با این وجود، ماچه بیشتر از هر بنی بشری، عیب و ایراد داره و خطا می کنه؛ حالا گاهی سهوی و گاهی حتی عمدی! پس اگه فک می کنین باید این روش رو عوض کنه، یا اصلاً لیاقت و شایستگی کافی واسه اینکار رو نداره، قبل از اینکه امر بهش مشتبه بشه، بهش بگین.

13 comments:

Anonymous said...

به نظر من اگه فک می کنی باید غر بزنی غرتو بزن تا وقتی که احساس کنی دیگه دلت نمی خواد غر بزنی!

ماچه زرافه said...

به نکته خیلی خوبی اشاره کردی راحیل جان. آره، راستش فعلاً حس می کنم باید غر بزنم
ممنون که همفکری کردی

Anonymous said...

زندگي بدون غر، مانند سالاد بدون نمك و چاشني است. «يك فيلسوف شكمو»

ماچه زرافه said...

شاکی پیدا کردیم راحیل جان! همون دوست عزیز، غروبی می گفت: " من که گفتم غر نزن رو تحویل نگرفتی؛ اما راحیل که گفته بزن رو تحویل گرفتی"! تکلیفمون چیه؟ خدا رحم کنه! بقیه خوانندگان پرشمار اینجا هم که نیومدن نظرشون رو بگن. خلاصه فعلاً یک-یک هستین و با احتساب خودم، دو-یک به نفع غر زدن
:D

Anonymous said...

من هويجم؟؟؟ يا كامنت من رو چشمات نديد؟؟؟

ماچه زرافه said...

آخ آخ شرمنده زامیاد جان. پیری یه و هزار درد بی درمون. چشمای این زرافه هم کم سو شده و از این بالا، تو رو عین راحیل دیدم! شرمنده.. ببخشید تورو خدا
اما خوب شد پس: حالا با احتساب خودم شدیم سه -یک به نفع غرغر
:D

Anonymous said...

حالا ديگه چشمات واسه من كم‌سو شده هان؟؟؟ باشه! در ضمن قرار نبود بيشتر از دوشنبه صبر كنم. اگر اونقدر شعور در مغز اون سردبير وجود داشت، حداقل يه جواب بهم مي‌داد. من كه بهش گفتم ديگه منصرف شدم از چاپش.

Anonymous said...

اگه غر زدن دردی رو دوا می کنه حتما این کار و انجام بده اما فراموش نکن اگه غر زدی اما راه حل ندادی کم کم کارت بی نتیجه می شه

ماچه زرافه said...

انانیمس جان ! (این انانیمس هم اسم باحالیه ها!)، در حالت کلی حق با تو اه. اما آخه اکثر مواردی که من در موردشون غر می زنم، یا راه حلشون تابلو اه و نیازی نیست که من چیزی بگم، یا اینکه در موردشون، از دست یه زرافه کاری بر نمیاد - البته بجز یادآوری کردنشون. شاید اینجوری، کسایی که کاری از دستشون بر میاد، به فکر چاره بیافتن.
راستی اگه می شه از انانیمیتی بیا بیرون
:)

Anonymous said...

harfaye to ghor nist ama khob manam ba nazare anonymous movafegham. age iradi migiri bayad rahkari ham bedi

Anonymous said...

harfaye to ghor nist ama khob manam ba nazare anonymous movafegham. age iradi migiri bayad rahkari ham bedi

ماچه زرافه said...

گیتی جان آخه مثلاً چه راهکاری بدم؟ مثلاً بگم: "محمود جون! لطفاً اول کاپشنت رو دربیار, بعد لباس کار بپوش"؟ یا مثلاً "محمود بی خیال شو! کسی نمی تونه تو آشپزخونه خونه اش, انرژی هسته ای تولید کنه"؟
یا بگم "اساتید ایران خودرو! ای آقای دکتر!! منطقی! قبل از اسم گذاری, یه نیگاه تو دیکشنری بندازی بد نیست!" ؟

Anonymous said...

NA DIGE. MANZOORE MAN IN NABOOD. VASE IRAD HAYE AHMADINEJADI, TANHA RAHKAR INE KE DORE BAADIE ENTEKHABAT HAVASEMOON BISHTAR JAM BASHE. AMA KHOB YE SERI AZ MASAEL HASTAN KE HAM BAYAD BAGHD BESHE VA HAM RAHKAR BEDI