Saturday 10 March 2007

بمب گوگلی 300

احتمالاً خیلی هاتون قضیه فیلم سینمایی 300 ، که یه تصویر وحشتناک از ایران باستان و تمدنش ارائه می ده، رو شنیدین. اگه هنوز نمی دونین چی به چیه و کی به کیه، می تونین این مطلب عصیان رو بخونین تا حساب کار دستتون بیاد
خب حالا که چی؟ پندار خان یوسفی یا همون "لگوماهی" معروف، که زمان بحران مربوط به اسم خلیج فارس، یک بمب گوگلی مشتی درست کرده بود و هرکی تو گوگل خلیج عربی (البته به انگلیسی) رو سرچ می کرد، با لینک وبسایت آماده شده توسط پندار مواجه می شد (و خلاصه خیلی تجربه موفقی بود)، این بار هم دست بکار شده و داره یه بمب گوگلی تر و تمیز هم واسه 300 درست می کنه. اینم پستی که در این مورد کامل خودش نوشته. خوب حالا آدرس بمبش چیه؟ ایناهاش:
اگه با این قضیه حال می کنین و دوست دارین ازش حمایت کنین، یا حتی اگه فقط به عنوان یه ایرانی بهتون برخورده که اینجوری دارن به ما توهین می کنن، و حتی اصلاً تاریخ بشر رو تحریف می کنن، شما هم به این بمب لینک بدین
راستی اگه اصولاً نمی دونین بمب گوگلی چیه و می ترسین یه وقت خدای نکرده تو دستتون یا وبلاگتون منفجر بشه؛ و یا فک می کنین ممکنه به دلیل حمل این بمب، مشمول قوانین مربوط به
Terrorism act
بشین، اول این مطلب رو بخونین و ببینین دنیا دست کیه. خلاصه اینم از این

6 comments:

Anonymous said...

من و تو پاي ثابت وبلاگ ياسريم!
من توي پيونداي روزانة‌م به اين بمب گوگلي لينك دادم.

ماچه زرافه said...

ممنون بهاره جان. یاسر تا سه روز دیگه میره ایران. در مورد بمب گوگلی هم کار خوبی کردی. بازم ممنون

Anonymous said...

گاهی بزرگ کردن یک کار بد باعث می شه اون کار بیشتر مورد توجه قرار بگیره اعتراض خوبه به شرطی که باعث نشه مخاطیان این فیلم انیمیشنی بیشتر بشه

ماچه زرافه said...

ای انانیمس دانا! بازهم حرفت درسته. نمونه هاش رو در مواردی مثل حکایت سلمان رشدی، کاریکاتورهای دانمارکی و غیره دیدیم.
اما فک می کنم این یکم قضیه اش با اونا فرق کنه. چون یک فیلم چند صد میلیون دلاری وارنر برادرز (غول هالیوود)، با این حجم عظیم تبلیغات، به سادگی در جذب مخاطب و بیننده موفق خواهد بود و میلیونها بیننده رو به خودش جذب می کنه. حالا اگه ما یه واکنش کوچیک این مدلی هم نشون ندیم، فک کنم یخورده زیادی منفعلانه باشه. تو اینجوری فک نمی کنی؟

Anonymous said...

درسته اما این فیلم پیش از این از سوی کودکان و نوجوانان مورد استقبال قرار گرفته بود و بزرگ کردن اون باعث شده مخاطباش بیشتر بشه به نظر من بزرگ کردن این فیلم خود یک نوع تبلیغ محسوب می شه

ماچه زرافه said...

میس انانیمس دانا! نمی دونم. شاید هم حق با تو باشه. اما خب این فیلم توی جشنواره برلن هم اکران شد که تا جایی که می دونم, بینندگانش همچین زیاد هم کودک و نوجوون نبودن! حتی دوستانی داشتم که رفته بودن و فیلم رو دیده بودن و از برخورد این آلمانی های مثلاً متمدن هم حسابی جا خورده بودن!
در هر حال, همیشه انتخاب شیوه درست برخورد با همچین مواردی, مجادله آمیز و بحث برانگیز بوده. شاید دلیل اصلی این باشه که کسانی که باید اولین و مهمترین متولیان و نگهبانان تاریخ و فرهنگ یک ملت باشن (یعنی دولت), نه تنها منفعلانه برخورد کرده ان, بلکه در مواردی حتی خودشون به بزرگترین دشمنان این موارد تبدیل شدن. نتیجه هم این میشه که افراد عادی که دلشون می سوزه واسه این چیزا, ناچار می شن راساً اقدام کنن که خب بدلیل مدون و هماهنگ نبودن, معمولاً هم به نتایج خیلی خوبی منجر نمیشه. اما چاره چیه؟